KSU

Ustrzyki Dolne ( Bieszczady) 1977 rok Bohun ( śpiew, saksofon) Siczka ( gitara) Ptyś ( klawisz) Plaster ( bass) Burek ( perkusja) zakładają kapelę, która początkowo gra covery grup: Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin itp. Tego też roku Burka za perkusją zmienia Mirek Wesołkin. Mirek w tym czasie wiele wniósł do zespołu, gdyż był multiinstrumentalistą. W 1978 roku przyjęli nazwę "KSU" pochodzącą od rejestracji samochodowych. Jesienią 1978 roku znika Mirek nikt nie wie co się z nim dzieje. Dopiero po 22 latach pojawia się. "KSU" szybko trafia na nowego perkusistę jest nim Tu. Zaczynają grać Punk Rocka, Czerpiąc wzory z Sex Pistols, Wire, U.K. Subs, The Damned. Brak dostępu do tego rodzaju muzyki zmusza kapelę do wysłania listu do Radia Wolna Europa. Prośba zostaje spełniona, pojawia się cykl audycji z dedykacją dla słuchaczy z Bieszczad. Z tego powodu zaczynają się rewizje mieszkań, przesłuchania, cenzura korespondencji przez S.B. Gdy ta sprawa dobrze nie ucichła muzycy zakładają W.R.B (Wolna Republika Bieszczadzka). Celem organizacji była ochrona dóbr Bieszczad i jej kultury. Jednym z największych wrogów był ZHP, który dewastował wszystko wokół. Przesłuchania trwały i nic z nich nie wynikało. W międzyczasie z zespołem zaprzyjaźnia się Kazik Staszewski, co ma znaczący wpływ na przyszłe losy zespołu. Pierwszym efektem tej przyjaźni jest występ w 1980 roku na pierwszym ogólnopolskim festiwalu zespołów rockowych Nowej Fali w Kołobrzegu, gdzie "KSU" osiąga wielki sukces, mimo złośliwości ze strony kilku muzyków jednej z warszawskich kapel. Padają oferty nagrania płyt w Zachodnich Niemczech, co "KSU" olewa. Po powrocie z festiwalu Tuptuś otrzymuje bilecik do armii. Do 1982 roku "KSU" zawiesza działalność. W międzyczasie Siczka tworzy nowe utwory m.in. "Pod prąd" , "Martwy rok" , "Igła" , "Moje oczy", "Wizje", "Liban". 1982 rok Tuptuś wraca , odchodzą Ptyś i Plaster, pojawia się Dżordż. Jako kwartet grają kilka koncertów po Polsce. W 1983 Siczka zostaje wcielony do pierwszego warszawskiego pułku czołgów średnich im. Bohaterów Westerplatte, na którego legendzie powstał film pt. "Czterej pancerni" . I tak w niewolniczych warunkach Siczka tworzy m. in. "1944" , "Po drugiej stronie drzwi" , "Skazany na 716 dni" , "Umarłe drzewa". 1985 rok powraca Siczka i "KSU" gra jako trio w składzie : Siczka śpiew, gitary, Dżordż bas, Tuptuś perkusja. Przez kolejne trzy lata trio gra sporadycznie, nadużywając alkoholu i tworząc burdy. 1988 rok na jednym z koncertów pojawia się Andrzej Wiśniowski właściciel studia RSC . I tak w maju dochodzi do rejestracji pierwszej płyty pt. "Pod prąd". Nagrania trafiają na listy trójki i innych rozgłośni radiowych. Media zaczynają działać. "KSU" trafia pod skrzydła warszawskiej agencji impresaryjnej aktorów. Grają dużo koncertów m.in. Festiwal Opole 89' i Jarocin 89' duża scena. Na przełomie lat 1989/ 90 w studiu Tonpres powstaje druga płyta "Ustrzyki". A . I . A. przygotowuje promocję. Pada termin na rejestrację teledysku, na który stawia się tylko Dżordż. w tym czasie Siczka bawi się w górach ze znajomymi prostytutkami z Wrocławia, a Tuptuś uprawia rock' n 'rolla nad zalewem solińskim, z tego to powodu A . I . A. olała zespół . Po tej aferze odchodzi Dżordż, przychodzi Kukuś. 1991 rok następuje koszmar, zespół trafia pod opiekę Krzysztofa Rożeja. Jak mówi Siczka, ten złodziej zrujnował nas, popadliśmy w długi. Między innymi z jego udziałem w latach 1991- 94 ukazało się około 30 pirackich wydań naszych kaset. Z powodu Rożeja "złodzieja" ucierpiało wiele kapel. W 1992 roku Siczka zaprzyjaźnia się z Martyną Jakubowicz, która załatwia kilka koncertów m.in. Jarocin 92' i duży antypiracki koncert w Warszawie. 1993 rok Siczka zostaje zaproszony przez Parę Wino (basista Sedes) do nagrania płyty z coverami Sham 69 i 999. Końcem sierpnia 93' ukazuje się płyta i kaseta. Z tego powodu wynikła afera, gdyż ukazało się to jako nowa płyta "KSU". W listopadzie 93' roku Siczka wraz z Jarkiem Kidawą nagrywa nową płytę "Moje Bieszczady" . Wydawcą jest "Melissa" z Wrocławia. Materiał ten ukazał się bez jakiejkolwiek promocji, podobnie jak: "KSU" 15- lecie i "KSU" Bez prądu. 1997 rok Siczka nagrywa płytę "Ludzie bez twarzy" . Materiał pozostał bez wokali, skutki powodzi uniemożliwiły zakończenie tego materiału. 1999 rok Siczka odwiedza starych kumpli z Rzeszowa i powstaje nowy skład: Siczka gitara, śpiew, Zyga gitara, solo, Kojak bass, Dziarek perkusja. W tym zestawieniu na ofertę " Radia Bieszczady" nagrywają płytę "21 utworów na 21 - lecie". W tym składzie "KSU" brzmi bardziej czadowo. Przekonali się już ci, którzy byli na koncertach. Początkiem 2001 roku sytuacja finansowa w "KSU" zmusza Zygę do odejścia. Na kilka miesięcy zastąpił go Cewka z Sanoka, a od października na stałe gra Kuba z Rzeszowa. Końcem roku 2001 Siczka zobowiązany umowami spisanymi przed laty, kończy materiał " Ludzie bez twarzy" . W związku z tym, że ta płyta jest w całości akustyczna, Siczka podejmuje decyzję o niewielkich zmianach w aranżach i o dograniu kilku nagrań typowych dla "KSU". Jeżeli chodzi o przyszłość fonograficzną zespołu to Siczka przez ostatnie lata przygotował około 80 nowych utworów, które znajdą się na kolejnych nowych płytach. Obecnie "KSU" gra sporo koncertów po kraju i za granicami.